Monday, August 20, 2007

Kew Garden - キュー・ガーデン


花の教室の仲間達と,キューガーデンのオープン・イブニングに出かけてきました。ワイルドフラワーで埋め尽くされた草原、テムズ川の向こうに見えたサイオンパークの建物、家路を急ぐ鳥達と暗がりにぼんやりと浮かびたつバラに囲まれて、本当に短い時間でしたがピクニックを楽しんできました。夕暮れにとけ込むように咲く草花はいつもと違う表情で、子供の頃、道草をして暗くなって来た田んぼ道をとぼとぼ歩いた事を思い出させてくれました。それにしても,夕暮れ時の花の匂いはちょっと違います。
ご一緒していただいた皆さん,楽しい時間を本当にありがとうございました!
With some of my colleagues from the Flower Arrangement classes, we visited Kew Garden Open Evening. There were a field of wildflowers, a view of Syon Park over the Thames, many birds flying back to their sweet homes, and some roses glowing like a torch in the dusk. Although it was rather brief,of course, we had some nice picnic among them! Flowers after the sunset looked much quieter with the cool breeze, and they reminded me of how I used to walk back from the school through a vast rice field. Anyway, have you notice the difference in flower scents in the evening?
Thank you so much to all the colleagues who made it for such a beautiful time!

No comments: