Friday, April 04, 2008

Joint Demonstration ー ジョイント・デモンストレーション



先日、生け花の芳野敬子先生のお誘いで一緒にデモンストレーションをさせていただく機会をいただきました。同じ花材を使って、生け花とフラワーアレンジそれぞれの可能性を探っていくと面白いかも。。。と言う芳野先生の一言
から始まったこの企画。1時間あまりの時間でしたが、それぞれ5作品づつを完成。芳野先生の楽しいお話しに助けられ無事楽しく終了しました。
芳野先生のブログはこちらからどうぞ。

Ikebana Master Keiko Yoshino has kindly invited me to join her flower demonstration the other day at her Ikebana exhibition. "It would be very interesting to apply each Ikebana and Flower Arramnging elements to the same flower material. Don't you think?" This comment from Keiko started this joint demo after all. We had just over an hour to complete 5 designs each. With Keiko's informative talk, the whole project went well, and it was a great project.
This is Keiko Yoshino's BLOG.


2 comments:

Anonymous said...

素晴らしいデモンストレーションだったと伺いました。
直接拝見できなかったのが残念です。
写真の作品、素敵ですね。

Kazu said...

Mami-san
いつもメッセージありがとうございます。人前で何かを作らせていただくというのは、いつまでたってもおこがましいように思えてしまいます。まみさんのような優しいコメントを残していただくと、またまたうれしくなって、デモをさせていただいてよかったな、またしてみたいなーなんて。。。おだってます?